Zástupci Jockey Clubu požadují snížení startovného na maximálně 3,5 procenta z výše dotace pro daný závod. Představitelé jednotlivých závodišť včetně toho pardubického trvají na stávající pětiprocentní hranici. Kvůli nepodepsané smlouvě už byl zrušen první dostihový den na pražském závodišti ve Velké Chuchli.

„Smlouva zatím uzavřena není. Závodiště přitom neměla žádné požadavky navíc, chceme uzavřít smlouvu ve stejném znění jako v minulém roce," uvedl ředitel Dostihového spolku (DS) Pardubice Michael Skalický.

Rušení dostihů?

Dokud nebude smlouva podepsaná, znamená to ohrožení termínové listiny. Postup je totiž jednoduchý – na základě podepsané smlouvy budou schváleny propozice dostihové sezony a teprve poté bude otevřeno přihlašování na konkrétní dostihy.
Nebezpečí rušení dostihů tak hrozí i pardubickému závodišti, ačkoliv tam mají díky pozdějšímu začátku větší šanci, že obě znesvářené strany dojdou k dohodě. První dostihový den je v Pardubicích v plánu v sobotu 7. května.

Proč vlastně Jockey Club o snížení startovného usiluje? „Všichni dostihoví funkcionáři i závodiště se zaříkávají nutností pomoci malým stájím. Dospěl jsem k přesvědčení, že největší pomocí majitelům je snížení výše přihlášek. Jejich sazba je u nás nejvyšší v Evropě, byla zavedena jako přechodné opatření na zmírnění škod po povodních. Navíc ze všech subjektů zainteresovaných v dostihovém provozu si za poslední dva roky nejvíce pomohla právě závodiště," řekl prezident Jockey Clubu Jiří Charvát.

Podle Michaela Skalického ovšem ani majitelé malých stájí nesdílí názor Jockey Clubu. „Je nutné si uvědomit, že těch pět procent je pouze hranice. Například ve Velké pardubické činí startovné jen 1,5 procenta výše dotace, u závodů první a druhé kategorie jsou to u nás tři procenta. Ta nejvyšší hranice se tedy týká pouze závodů čtvrté a páté kategorie," řekl ředitel DS.

Šlo by o velký zásah

Pro pardubické závodiště by snížení startovného znamenalo roční ztrátu ve stovkách tisíc. „Je to pro nás podstatná částka. Byl by to velký zásah do ročního finančního plánu. Již tři roky se snažíme vyvést závodiště ze složité situace," dodal Michael Skalický.