VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jaká je délka reklamační lhůty?

VÝCHODNÍ ČECHY - Pokud žádost není ve stanovené době vyřízena, máme právo na výměnu výrobku nebo na peníze.

16.8.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/František Hloušek

Každý z nás má nejspíš zkušenosti s reklamací či opravou výrobku. Proto se dnes zaměříme na reklamační lhůty, tedy, jak rychle je prodejce nebo servis povinen naši reklamaci vyřídit. Samozřejmě se budeme bavit o výrobku, který je v záruce.

Obecně je mezi občany známa lhůta třiceti dnů, kterou nám více upřesní Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů. „Zákon o ochraně spotřebitele opravdu ukládá prodejci jako maximální lhůtu pro vyřízení reklamace třicet dnů. Pokud se s kupujícím nedohodne na lhůtě delší,“ sdělil Josef Černý.
Toto prodloužení lhůty by však musel kupující písemně odsouhlasit. Nestačí tedy pouze oznámení prodejce, že oprava bude trvat třeba šedesát dnů. „Z tohoto důvodu nedoporučuji podepisovat reklamační protokol, protože na jeho zadní straně bývá některými prodejci možnost prodloužení drobným písmem uvedena. Spotřebitel, který si většinou protokol řádně nepřečte, tento souhlas nevědomky podepíše a potom mu nezbývá nic jiného než čekat,“ uvedl Josef Černý.

Teď každého z vás jistě napadá, jak se těchto třicet dnů počítá. Především je důležité vědět, že se jedná o dny kalendářní, nikoliv pracovní, jak se nám snaží někteří prodejci namluvit.

„Jako první den této lhůty je den následující po předání výrobku k reklamaci, odpočítá se třicet dnů včetně sobot a nedělí a poslední den do konce pracovní doby musí být naše reklamace vyřízena. Pokud tento den připadne na neděli nebo jiný svátek, je posledním dnem pro vyřízení reklamace nejbližší následující pracovní den,“ objasnil Josef Černý ze Sdružení obrany spotřebitelů.

Jestliže například přijdeme do prodejny 31. den a naše reklamace z jakéhokoliv důvodu není vyřízena, máme stejná práva, jako by měl výrobek vadu neodstranitelnou. To znamená, že můžeme požadovat jeho výměnu nebo můžeme od kupní smlouvy odstoupit. A to opět podle vlastní volby. Stejná lhůta pro vyřízení reklamace platí i u služeb nebo zhotovení věci a podobně.

Autor: Ludmila Kubíčková

16.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hasiči likvidovali požár lesa u Rašovic
4

Hasiči likvidovali požár lesa u Rašovic

Ilustrační foto

TIP LIGA: První kolo vyhrál Milan Jirásek z Křovic

Zraněného motorkáře odvezla sanitka

Domašín - Profesionální hasiči z Rychnova nad Kněžnou a dobrovolní hasiči ze Solnice byli v úterý v odpoledních hodinách přivoláni ke střetu osobního vozidla s motocyklem.

Osmigólové derby ve Vamberku, bonusový bod odvezly Častolovice

Rychnovsko - Úvodním kolem odstartovala nová sezona krajské fotbalové I. B třídy – skupina B.

Kraj zvyšuje stipendium, aby přilákal nové lékaře

Královéhradecko - Díky stipendiím pro mediky kraj získal už 52 nových lékařů. Proto chystá další pobídku: studenti, kteří se zaváží k práci ve zdravotnictví v kraji, mohou nově dostat až 150 tisíc korun.

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení