Letos jich dodá výrobce Pars nova v Šumperku další čtyři desítky. Elegantní žlutý vlak vzniká přestavbou starších motoráků. Regionova má příjemný interiér, polstrované sedačky, je částečně nízkopodlažní, a tak umožňuje pohodlné cestování vozíčkářům nebo maminkám s kočárky. Je vybavena audiovizuálním informačním systémem nebo moderními tlačítky ovládanými dveřmi, které jsou za jízdy blokovány.

„Regionova velmi rychle změnila pohled na cestování na regionálních spojích,“ říká náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Antonín Blažek a dodává: „Do roku 2006 se takovými vlaky cestovalo dosti nepohodlně většinou v motorových vozech přezdívaných kufr. Měly nepohodlné lavice jen s nízkou opěrkou zad, na šířku vozu bylo umístěno pět míst k sezení a maminka s kočárkem nebo vozíčkář museli při nástupu překonat několik schodů.

Na desítkách tratí je už nahradily žlutozelené Regionovy s pohodlnými látkou potaženými sedačkami, s vysokými opěrkami zad a hlavy, loketními opěrkami a pouze čtyřmi místy na šířku vozu, částečně nízkopodlažní s bezbariérovým WC. Zvýšení komfortu je vidět na první pohled nebo spíš na první posezení.“

S větší kvalitou cestování se setkávají cestující ve stále více vlacích, dokazuje na konkrétních číslech Antonín Blažek: „V jízdním řádu 2009 jsme denně plánovali nasazení 70 souprav, letos je jich už 106. Loni ujely Regionovy denně necelých 27 tisíc kilometrů, v jízdním řádu 2010 to bude téměř 40 000 kilometrů denně.“