„Liché ročníky nám vyšly, ale nejde o žádné zaklínadlo. Minulý rok jsem byl na druhém místě a bojoval o vítězství, jenže nás zastavil technický problém. Někdy to tak bývá. V roce 2010 jsem zase udělal v druhé etapě chybu a odstoupil z prvního místa. Dnes byly podmínky horší než v roce 2010, ale já jsem se poučil, auto jsem letos nerozbil a dovezl do cíle," řekl v cíli Jan Kopecký.

Získat do svého vlastnictví pohár natrvalo jej láká. „Už jsem k tomu měl blízko, ale pokazil jsem si to," vrátil se ještě jednou k roku 2010 pilot z Kostelce nad Orlicí. Teď se soustředí na čtvrtou výhru. „Třeba to za rok vyjde," pousmál se Kopecký, jehož hlavním letošním cílem je zisk titulu mistra Evropy. Je na dobré cestě, průběžnému pořadí suverénně kraluje a další krok k vysněnému cíli může udělat již za dva týdny v Polsku. Poté by měl startovat i v Chorvatsku.

Letošní zlínské vítězství bylo pro jednatřicetiletého závodníka opticky jednodušší. „Je pravda, že tu byla menší zahraniční konkurence. Doba je ale taková a ekonomická situace složitá. Nepřijel Bouffier, Breen. Startujících bylo méně, ale po sportovní stránce Barum rallye zapadá do minulých ročníků," porovnával Kopecký. Nejtěžší podle něho byla předloňská výhra. „Tehdy jsme měli problém s posilovačem a vyhráli o necelé dvě vteřiny," vysvětlil.

Letos se snažil jet takticky, hlavně při náročných nedělních podmínkách. Často pršelo a na trati bylo bláto. „Navíc pořadí první desítky bylo otočené a vozy vpředu vyhazovaly na trať velké množství bláta, člověk neví, v které zatáčce ho může potkat nějaký karambol. Před třemi lety jsem za podobných podmínek udělal zbytečné hodiny a zůstal jsem viset na kládě mimo trať. Letos jsem se umoudřil, jel jsem bezpečně až do cíle," řekl Kopecký.

I proto se nesnažil za každou cenu vyhrát všechny rychlostní zkoušky. V pátek i v sobotu byl přitom stoprocentně úspěšný. „Nejeli jsme tempo jako v sobotu, bylo by to blízko k chybě. V sobotu jsme se svezli pěkně, auto fungovalo. Místy jsme jeli na hraně. Záleželo, v které části rychlostní zkoušky jsme byli. Kde se nám to líbilo, zkusili jsme jet na maximum," uvedl vítězný pilot.

Zlínským triumfem se zapojil i do hry o český titul. Do konečného pořadí se započítává pět výsledků a Kopecký má na kontě čtyři výhry ze čtyř startů.

Výsledky Barum rallye Zlín, závod seriálu mistrovství Evropy a mezinárodního mistrovství České republiky v automobilových soutěžích: 1. Kopecký, Dresler (Škoda Fabia S2000) 2:15:23,0, 2. Pech, Uhel (Mini John Cooper Works S2000) –1:01,6, 3. Tarabus, Trunkát (Škoda Fabia S2000) –2:32,7, 4. Wiegand, Christian (Něm./Škoda Fabia S2000) –3:04,3, 5. Kresta, Gross (Škoda Fabia S2000) –3:58,7, 6. Jakeš, Norek (Mitsubishi Lancer Evo IX) –6:35,8, 7. Orsák, L. Kostka (Mitsubishi Lancer Evo IX) –7:52,1, 8. Valoušek, Škardová (Ford Fiesta R5) –7:52,6.

Průběžné pořadí mistrovství Evropy (po 8 z 12 soutěží): 1. Kopecký 223, 2. Breen (Ir./Peugeot 207 S2000) 114, 3. Bouffier (Fr./Peugeot 207 S2000) 99, …5. Pech 49, 9. Tarabus 25, 15. Orsák 22, 16. Černý (ČR/Peugeot 208 R2) 20, 26. Kresta 15, 30. Valoušek 13. ⋌(čtk, dr)