VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bronzová příčka v hodnocení týmů částečnou náplastí

Kostelec n. O. - Druhého etapového podniku v Čechách - Vysočina 2008 - se zúčastnila východočeská stáj DT-Specialized jako součást Mix teamu složeného ještě z mladíků z celku CUBE-Euroregion Nisa.

10.7.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník

Vejmelkovi, Mix team DT–Specialized, chybělo na pódium pouhých jedenáct vteřin.

Nominováni byli Vejmelka, Krejčí, Soukup (všichni DT- Specialized) a Ehrenberger, Šíbl, Krummer, Šimek (všichni CUBE-Euroregion Nisa). Sympatický mladý tým si v tvrdé konkurenci zkušenějších profesionálů vedl nad očekávání dobře.

1. etapa - Nové Město na Moravě: všichni papíroví favorité se hlídali a o vítězi rozhodl až závěrečný finiš vedoucí skupiny. Dan Vejmelka jako lídr mix týmu udržel kontakt s nejlepšími a vytvořil si slibnou pozici k útoku na stupně vítězů.

Výsledky 1. etapy (132 km): 1. Hačecký (ASC Dukla Praha) 3:27,10 hod., 2. Čer (Veloservis Team) 3:27,10, 3. Boubal (Mix 3) 3:27,10,… 7. Vejmelka Dan 3:27,10, 9. Šimek 3:27,12, 17. Krejčí David 3:31,33, 22. Ehrenberger Jakub 3:31,33, 36. Krummer Radek 3:44,17, 37. Soukup Michal (všichni Specialized-Cube MIX Team) 3:44,17. Jíří Šíbl ze závodu odstoupil.

2. etapa - Bystřice nad Pernštejnem: druhá etapa odstartovala za nevlídného počasí a čas ukázal, že byla pro vývoj celého čtyřdenního klání rozhodující. Staly se dvě zásadní věci: pořadatel zkrátil kvůli počasí etapu ze 156 km na 125 km a hned v úvodním okruhu zaútočili závodníci nepatřící mezi favority. Ti se naopak neustálým taktizováním a vzájemnými nástupy nedokázali domluvit na spolupráci, a tak ze vzniklé situace vytěžili uprchlíci, kteří opanovali vedoucí místa v průběžném pořadí.

„Škoda neúčasti Vejmelky ve skupince uprchlíků, protože Dan byl výborně připravený. Zkrácení závodu hrálo v náš neprospěch. Vedoucí skupina by podle mého názoru na původní trati únik neudržela. Zezadu by je sjeli ti nejlepší a závodilo by se znovu,“ litoval Dan Rücker, šéf týmu DT- Specialized.

Výsledky 2. etapy (125 km): 1. Kratochvíla (CK Windoors Příbram) 3:30,59, 2. Okrouhlický (AC Sparta Praha) 3:31,41, 3. Krotký (AC Sparta Praha) 3:32,11,… 6. Vejmelka 3:32,18, 19. Ehrenberger 3:37,57, 23. Krejčí 3:38,02, 44. Soukup (všichni Specialized-Cube MIX Team) 3:57,25. Jan Šimek po pádu a převozu do nemocnice ze závodu odstoupil. Radek Krummer pro vyčerpání etapu nedokončil.

3. etapa - Žďár nad Sázavou: třetí etapou byly profilem nepříliš náročné okruhy v okolí Žďáru nad Sázavou. V tomto dějství se podle předpokladů nic zásadního nestalo, unikla skupinka závodníků nezasahujících do vrchních pater celkového umístění, kteří únik dotáhli do samotného závěru etapy. Zvítězil německý závodník Felix Gniot (Team Stadler Racing) . V hlavním poli se opět taktizovalo, což Východočechům po pravdě vzhledem k věkovému průměru a počtu závodníků složeného týmu nevyhovovalo. V závěrečném finiši spurtovala celá skupina se všemi favority, z nichž měl nejvíce sil dobře jedoucí Martin Boubal. (Ratisbona Regensburg)..

Výsledky 3. etapy (132 km): 1. Gniot (Team Stadler Racing) 3:32,23, 2. Andewiel (JAC JACVO) 3:32,25, 3. Poelstra (JAC JACVO) 3:32,25,… 19. Krejčí David 3:33,48, 20. Vejmelka 3:33,48, 29. Ehrenberger 3:33,48, 44. Soukup 3:38,35.

4. etapa - Žďár nad Sázavou: do závěrečné etapy nastupovali závodníci složeného týmu Specialized-CUBE s cílem atakovat pódiové umístění lídrem družstva – Danem Vejmelkou, který na šesté pozici ztrácel na bronzovou příčku pouhých jedenáct vteřin.

Na startovní pole čekalo šest velmi náročných okruhů s celkovou délkou 162 km. Jenže nečekaně se odvíjel scénář podobný předchozí etapě. „Opět unikla skupinka závodníků, která nemohla zasáhnout do celkového pořadí. Navzdory snaze mladé naděje Jakuba Ehrenbergera o únik a posléze i několika pokusům našeho lídra Dana Vejmelky, se pořadí na čelních pozicích nezměnilo. „Velká škoda. Jedenáct vteřin ztráty na stupně vítězů mě moc mrzí, a Dana Vejmelku určitě dvojnásob. Jenže proti početní převaze ostatních týmů, jsme se prosazovali jen velmi těžko,“ uzavřel hodnocení závodu Dan Rücker.

Náplastí po nepodařeném útoku na individuální medailovou pozici v konečném pořadí byla třetí příčka v týmové soutěži. Mladé sestavě se podařilo výrazně předstihnout i příbramské profesionály.

Z celkového vítězství se radoval příbramský Jakub Kratochvíla před dvěma sparťany – Okrouhlickým a Krotkým.

Výsledky 4. etapy (162 km): 1. Fiala (VEL Veloservis Team) 4:20,21, 2. Andewiel (JAC JACVO) 4:20,39, 3. Boubal (MI3 Mix 3) 4:21,18,… 8. Vejmelka 4:21,18, 14. Ehrenberger 4:21,18, 26. Soukup 4:21,37. David Krejčí pro vyčerpání etapu nedokončil.

Konečné pořadí Vysočina 2008:

1. Kratochvíla (CK Windoors Příbram) 14:53,07, 2. Okrouhlický +00:46,6 min., 3. Krotký (oba AC Sparta Praha) +01:16,4, 4. Boubal (MI3 VC Ratisbona Regensburg) +01:19,8, 5. Čer (Veloservis Team) +01:21,6,… 6. Vejmelka +01:27,… 14. Ehrenberger +11:29, 30. Soukup (všichni Specialized-Cube MIX Team) +48:47 min.

(dr, six)

10.7.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ochránce Orlických Rampušák otevřel svoji pivní náruč
29

Ochránce Orlických Rampušák otevřel svoji pivní náruč

Ilustrační foto

Okresní „osmička“ před startem sezony

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Chybí stovky lidí, přitom vyrostla další fabrika

Rychnovsko - Rekordně nízká nezaměstnanost trápí snad všechny firmy v rychnovském okrese. Problém je ve službách i ve fabrikách.

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení