U Českého Meziříčí havaroval v pondělí autobus. Řidič s největší pravděpodobností nepřizpůsobil rychlost stavu vozovky a dostal smyk. Přejel do protisměru, naklonil se na bok a havaroval. Na místě zůstala jedna zraněná osoba z řad cestujících.
„Alkohol u řidiče byl dechovou zkouškou vyloučen. Škoda je vyčíslena na třicet tisíc korun," řekla tisková mluvčí rychnovských policistů Alena Kacálková.

K další nehodě – s desetkrát menší škodou – došlo v na čerpací stanici v Solnici. Z zde řidič kamionu nejspíš jel moc rychle. Narazil do dopravní značky a srazil ji.

Problémy byly však i jinde. Někteří řidiči nákladních vozidel nemohli vyjet do kopců. A komplikace se nevyhnuly ani řidičům osobáků. Své o tom vědí ti, kteří jeli ráno z Rychnovska do Hradce Králové – na silnici první třídy se tvořily dlouhé kolony. Problém hlásili řidiči také ze Solnice a z horských oblastí.

Jak v mrazu a zimě jezdit bez nehod? Je nutné dodržovat pravidla
Rychnovsko – Led a sníh na silnicích vidí řidiči „opravdu rádi". Nepříznivým podmínkám by měli přizpůsobit svou jízdu. Základem jsou zimní pneumatiky.
Ty mají mít ostatně všichni řidiči na svých vozech obuty již od začátku listopadu.
Odborníci radí – nespěchejte. Vyrážet na cestu by řidiči neměli na poslední chvíli. Důležité je dostatečně očistit auto od sněhu i ledu. Z auta musí být dobře vidět. Nebezpečná je také sněhová čepice na střeše vozidla.
Při ledovce na silnici je nutné sundat nohu z plynu a jet pomalu. Velký pozor by v zimě měli řidiči dávat na mosty, lesní úseky či okolí vodních ploch. Nutné je také projíždět opatrně zatáčky.
Řidiči musí předvídat a snažit se nedostat se do smyku. Pokud k němu přesto dojde, je potřeba zachovat chladnou hlavu a nikdy nebrzdit.
Na sněhu je navíc brzdná dráha třikrát delší než obvykle. S sebou by řidiči měli mít také teplé oblečení a nezbytné vybavení – do hor sněhové řetězy, písek i lopatku.